Most hasznomra válik a primitívek textúrázása útmutató
2017. szeptember 12. írta: moren

Most hasznomra válik a primitívek textúrázása útmutató

Folytattam az építést a Keletiben, mégpedig ezzel a jellegzetes forgalmi (?) épülettel, aminek a teteje okozhat nehézséget. Henger alakú tetőt lehet, hogy Benderrel is tudnék csinálni, de most egy-egy Cube textúrázása mellett döntöttem. Direkt ilyen félkész állapotot mutatok belőle, mert itt látható, hogy hogyan fog felépülni.

aaba.jpg

 

Miután lemértem Google Maps műholdról körülbelül a méreteket, 16 méteres hosszúságot, és 7 méteres szélességet adtam meg. Látható, hogy a Cube alapjait nem lehet így textúrázni, ezért oda majd egy sima 4 vertexből álló négyzetes objektumot teszünk be. Mivel ez a négyzet nem lóghat egybe a Cube aljával (mert fedné egymást, vagy villódzást okozna), ezért a Cube 4. paraméterét, a hosszúságát nem 16 és 7, hanem rövidebbre kell megírni. 1 tized méterrel adtam meg rövidebbet, tehát keresztbe csak a 6.9 méterig ér el a tető, holott az oldala 7-nél van. Így lehet kicsit csalni, és aki nem nézegeti majd testközelből az objektumot, az nem is veszi észre ezt az eltérést.

aab_4.jpg

 

Ez pedig a tető vége lesz, itt a Transparent parancs fog segíteni nekünk. Kis próbálkozás után szépen elfedi a Cube alapját. Most megyek vissza, hiszen az épület elejéről is szereznem kell képet. Sajnos amikor valós objektumokat építünk, akkor magunknak kell beszerezni a képeket, ami nagyon nem egyszerű. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morenbve.blog.hu/api/trackback/id/tr5512822828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása