Ha igazán érdekel a fejlesztés
2018. május 15. írta: moren

Ha igazán érdekel a fejlesztés

Hosszabb idő után újra az íráshoz folyamodtam, mert pár új gondolatom született, ezt szeretném most megosztani veletek. A mai téma inkább a kezdőknek szólna, vagy inkább a kezdőknél egy szinten magasabban állóknak, azoknak, akik túljutottak a pálya- és jármű telepítés nehézségein, akik nem fárasztanak alapvető kérdésekkel, akik rendelkeznek egy kis kíváncsisággal, kreativitással és szeretnének valami újat adni ennek a programnak. Szeretnének "fejleszteni".*

*a fejlesztést itt a leglazábban értelemben veszem, mert nálam az a fejlesztő, aki új verziókat gyárt ehhez a programhoz, pluginokat ír, stb. Mi most olyan fejlesztők leszünk, akik új dolgokat hoznak létre. Mindegy, hogy mennyire egyszerű dolgot. 

Ez is egy vélemény-poszt lesz. Szóval amit leírok, azt nem kell készpénznek venni és nem akarom letörni senki lelkesedését. Csak egy ötlet, amit vagy megfogadsz, vagy nem. Rajtad áll az egész.

Utóbbi időben új emberek tűntek fel a csoportban, ami nagyon örvendetes. Minden egyes ilyen új embernél bízok abban, hogy egy jövőbeli fejlesztőt tisztelhetünk meg, valakit, aki a 0-ból veszi a fáradtságot és az időt, hogy valami szépet építsen nekünk. Sajnos ez legtöbbször kimerül abban, hogy valamilyen grafikus programmal meglévő járműveket átrajzoljuk, új kijelzőket készítünk, amik az esetek 90%-ban a saját (és max 1-2 haver) gépünk mélyén végzik. Kárba vész a munkák, az érdeklődésünk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szar, amit csináltok, de kész járműveket módosítani alapból egy elég forró téma. Ezeket a módosításokat csak az eredeti készítő beleegyezésével publikálhattok, engedélykötelesek. Így veszett el pl. egy zuperHÉV festés is és megannyi dolog, ami nem ugrotta meg az eredeti készítő jogos elvárásait, így sokszor teljesen helyesen nem adott engedélyt a kiadására. Ezzel együtt az újonc készítők kedve is csappant és elvesztettünk pár potenciális fejlesztőt, akik ha egy jobb irányban indulnak meg az openBVE-ben, akkor adhattak volna valami újat, amire igazán szükség van.

Ez a jó irány sokkal nehezebben indul, de ezerszer jobban megtérülő út, nagyobb siker, mint a paintelés. Kezdjetek bele az objektumépítésbe! Ott 100%-ig saját munkát gyárthattok, amit bármikor odaadhattok másnak, azt csináltok vele, amit akartok. Ehhez persze végig kell futni az útmutatókat, Greczula szavaival élve be kell piszkolni a kezeinket, több órát kell görnyedni a legegyszerűbb objektumok felett, főleg kezdőként. De megéri. Sokkal jobb érzés vezetni a saját pályánkon és sokkal nagyobb elismerést szerezhetünk másoktól is. 

Álmodhatunk nagyot, de lépcsőzetesen induljunk el. Szerintem mindennek az alapja az objektumépítés. Lehet persze új pályát létrehozni külső objektumokból, az Objektumtár nagy segítséget nyújt ehhez, de ha igazán egyediek akarunk lenni, akkor fel kell tölteni a pályánkat saját objektumokkal is. Ráadásul vannak olyan fejlesztők, akik az alapoktól a járművek építése felé indultak meg, nem kötelező új pályákat létrehozni, járművekre is nagy szükségünk van. Szóval rajtad áll, hogy mit szeretnél csinálni, de ehhez [MeshBuilder]-eket kell írni legelőször. Legegyszerűbb objektumokkal kezdjünk, táblákkal például. Csinálhatunk egy gagyi oldalt, mint én is, és oda feltölthetjük a kezdetleges objektumokat. Én például még 0 pályát adtam ki, mivel az hatalmas munka, de megtisztelő látni, amikor egy random pályában felhasználják az objektumaimat. Ezt az érzést szeretném, ha ti is átélnétek. Szeretném, ha megtérülne az az idő, amit erre a játékra fordítotok, mivel ez csakis a saját döntésetek, ezer jobb dologgal is lehetne foglalkozni. De valamiért vettétek a fáradtságot, hogy új kijelzőket és festéseket csináljatok, tehát ilyen erővel már pár új objektumot is építhettek. Elérhető sok gyenge minőségű pálya, amik a maga idejükben megállták a helyüket, de 2018-ban elég siralmasok, lehet azokban is javításokat eszközölni. Például jó ötlet volt a 14-esben a futár kijelző javítása és az adott megállóra konkretizálása, de más helyeken is lehet bőven egyedi objektumokat készíteni a sablon helyére. 

Az a jó az építésben, hogy teljesen mindegy, hogy mihez kezdtek, tudtok fejlődni. Szerezni egy kis térlátást, szert tenni egy kis rutinra, textúrák készítésére, ami a később mind jól jön. Ha megmarad az érdeklődésetek és a szorgalmatok, akkor rövid idő alatt olyan dolgokat is meg tudtok majd építeni, amire most még nem is gondoltatok. Nekem ebben ad szépséget ez a játék, izgalmat, ezért ülök le mindig és nyitom meg az ObjectViewert a szabadidőmben, mert alkothatok. Jó érzés vezetni is, de az az idő csak úgy elszáll. ETS2-ben van vagy 15 DAF kamionom, de mégis nagyobb élmény látni azt, hogy a sok órából objektumok születtek. Új emberekkel ismerkedhettem meg az építésnek köszönhetően, akik hasonlóan gondolkodnak, megtisztelő velük együtt közösen dolgozni. A csoportban is egy pozitív társaság gyűlt össze, aminek ti is a részei vagytok. És honnan indult ez az egész? Pár peront kezdtem el építeni. 

Végezetül csak annyit szeretnék még mondani, hogy ha kipróbáltátok az építést, de mégse vonz annyira a dolog, akkor az átfestéseket is lehet magas szinten csinálni. Mindenkinek a saját dolga, hogy mivel szeretne foglalkozni. Így is becsülendő, hogy van olyan, akit pont ez a játék érdekel a többi, sokkal fejlettebb szimulátor közül. Használjatok fotótextúrákat akkor, teljesen más minőséget tudtok képviselni velük, Greczula írt erről egy nagyon jó posztot, akit ez érdekel, annak kiváló ötleteket tud adni.

Köszönöm, hogy végigolvastátok és jó játékot kívánok mindenkinek! Mivel ez a legfontosabb: az openBVE csak egy játék!

blogra.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://morenbve.blog.hu/api/trackback/id/tr7113948964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása