2018-as tervek, pályaépítés abbahagyása
2018. január 23. írta: moren

2018-as tervek, pályaépítés abbahagyása

Utóbbi hetekben kicsit elvonultam a közösségi médiától, hogy feltöltődjek és csak a fontosabb dolgokra tudjak koncentrálni (tanulás, darts :D), így inaktívvá vált a Moren Games facebook oldal is. Azóta gondolkoztam a hogyan továbbról is, amit ebben a bejegyzésben fogok összegyűjteni annak a pár embernek, akik néha feljárnak ide anélkül, hogy megosztanám az új bejegyzéseket a csoportban. Nézzük, milyen terveim vannak a következő időszakra (random sorrendben):

Facebook: Úgy látom, hogy jelenleg 48-an követik a face oldalam, amit a blog.hu bénasága miatt hoztam létre, mivel itt elég körülményes sok képet feltölteni. Ennek az oldalnak a funkciója a jövőben sem fog módosulni, így össze-vissza töltögetek majd fel oda képeket, egy-egy itteni bejegyzésemmel összekötve, szóval aki most találkozna ezzel a face oldallal először, annak nem éri meg lájkolni, a fő platformom ez a blog marad. Az új bejegyzéseket szerintem majd ott is megosztom, nem akarom túlterhelni a csoportot, ahol februártól szerintem újra aktív leszek. 

Pályaépítés: A fontosabb tervek viszont most következnek. Sajnos (már akinek) teljesen normális ember révén nekem is akad egy kis magánéletem, ami az utóbbi hónapban megváltozott, a hétvégéim 90%-át már nem tudom otthon tölteni. Ezért jobban össze kell szednem, hogy hétközben mit is szeretnék építeni, fontossági sorrendet kell kialakítanom, így az egyik projektemtől elbúcsúzok:

UJP16: Sajnos nem most fogunk kanyarogni Újpalota panelházai között, pont rossz időben született szegény pálya. A 16-ost teljesen megölte a 120A, amit azért annyira nem bánok, de most hivatalosan is pontot teszek ennek a projektnek a végére. Amikor nekikezdtem, akkor csak a hévvel foglalkoztam, így kellett egy másik ötlet, hogy ne fásuljak bele teljesen. A 120A egyik pillanatról a másikra jött, nem így terveztük el az elején, aztán napról-napra nőtt a jelentősége, most már ott tartunk, hogy nekikezdtünk a magyar OpenBVE legkidolgozottabb valós nagyvasúti pályájának. 3 projektem volt, ami mind valós környezet feldolgozásával foglalkozott, vagyis kellett volna foglalkoznia. Teljesen elegem lett ebből, sokszor megnyitottam az utóbbi hónapban a 16-ost, de fél perc múlva elment a kedvem a Zsókavár utca méregetésével, régebben is írtam róla, hogy miért utálok valós pályát építeni. Ezért nem haladtam semmit ezzel a projekttel, pedig pár embert ez is biztos érdekelt volna, de nekik csak annyit tudok adni, hogy feltöltöm az Erdőkerülő utca állomás objektumát. Sajnálom, hogy így jártam vele, köszönjétek Leventének :D

H9: Itt azért szerencsésebb helyzetben vagyok, mert objektumot építeni már alig kell a pályához. Nem szeretném összecsapni, ráadásul a pályamegfordítás sem halad a megfelelő ütemben. Úgy gondoltam, hogy a pályamegfordítást internet hiányában hétvégente is tudom csinálni a régi laptopomon, de az a gép sajnos olyan szar állapotban van, hogy már a Routeviewer sem akar megfelelően működni. Max heti 1 napot szeretnék vele foglalkozni, ami több, mint mióta a 120A-t építjük, de mégis hónapok kellenek még a teljes befejezéshez. Terveztem, hogy most már a célegyenesbe fordulva fele-fele arányban dolgoznék ezen a pályán és a közös projekten is, de a pályamegfordítás tényleg nagyon unalmas, így maradok ennél a heti 1 napnál. Nincs hozzá olyan nagy kedvem, hogy gyorsabban haladjak vele, remélem megértitek, de mint első pálya tényleg nem szeretnék 80%-os munkát végezni. 

120A: Februártól újra ez a pálya lesz a fő prioritású, ráadásul decemberben és januárban nem sokat foglalkoztam vele, amíg Levente decemberi munkája csillagos 5-öst érdemel, annyi mindent megépített hozzá: új motorvonatok készülnek, sportpályák, jelzők, Kőbánya, minden, ami kell. Szeretném már én is hozzátenni a magamét, és elhagyni végre Rákost a rohadt sok vágánnyal együtt. Utána jobban fogunk haladni. De nem akarok vele sietni, és nem szeretném Leventétől sem elvárni, hogy csak ezzel foglalkozzon, várom már nagyon a Ligetes pályáját. Nem zavarna, ha előbb elkészülne vele, mint én a hévvel, mert ez csak egy hobbi, nem időre dolgozunk, a kedvünk is mindig más, hogy éppen mivel szeretnénk jobban foglalkozni. Ő ezt jól tudja kombinálni, egy valós és egy fiktív pálya pont kiegészíti egymást, ráadásul ugyanaz a téma (ért. nagyvasút), mint nálam a 2 valós pálya. Nálam sokszor előjön, hogy egyikhez sincs kedvem, de mégis szeretnék valamit építeni, valami újat. Ezért valami vége egy új kezdete is egyben, január 2. felében engedtem a kísértésnek, és elővettem egy régi-régi pályát, hogy kitöröljek mindent és egy teljesen új  pályarendszert tervezzek:

Új szöszmötölések: nekem is lesz végre fiktív pályám! Fent az UJP16 menüt le is fogom cserélni erre a "projektre", amit egy későbbi bejegyzésben mutatok be. Ez lesz 2018 újdonsága számomra, amit csak akkor fogok építeni, ha teljesen elmegy a kedvem a valós pályáktól. Szöszmötölés lesz ez a javából, mivel nem egy 100%-os kidolgozottságú pályát tervezek, hanem egy játszhatót, amivel gördülékenyen lehet haladni, sok kiadással és verzióval. Még több olyan ötlettel, amit a héven és a 120A-n nem használhatok fel. Próbálom azért az igénytelenséget minimalizálni benne, de tényleg egy rakás szarra apróságra számíthattok, amivel csak a végelgyengülés esetén fogok foglalkozni, nem lesz benne 5000 objektum, mint a hévben. Tényleg többet nem szeretnék erről most írni, max annyit még, hogy a fiktív Ljubljana metró az egyik inspiráló pálya, az időtakarékos építkezés, a rövid idő alatt nagy profit  - de csak rövidtávra elv, tehát mindig fogok rajta valamit újítani, ami érdekessé teszi majd a pályát egy kis időre. Nem elhanyagolható tény még, hogy az OpenBVE-ben nekem olyan 2% a vezetés és 98% az építés, ezt a 2%-ot akarom majd kicsit feljebb tornázni ezzel a pályával. Na de erről később lesz bejegyzés.

Objektumépítés: az is lesz idén

Vonatösszeállítás: Megpróbálom havi 2-re kiírni a tendert saját magam részére, amit kötelezően teljesítenem kell! Eddig nagyon keveset foglalkoztam ezzel, idén szeretném tartani tényleg ezt a havi 2-őt.

Festések: PS-el bénázok a Boboval a hévhez, ha az elfogadható minőségűre sikeredik, akkor kiadom. Pályaobjektumnak nagy szükségem van rá, lehet, hogy másnak is kell majd. 

Mára ennyit terveztem a hírek rovatba, februártól aktívabb leszek.

22523632_1545574835500701_1205253625_n.jpg

Ezt még ősszel dobtam, 2017 emlékére álljon itt ez a kép, amúgy normális steel dartson játszok itthon. Nem volt kedvem normális borítóképet csinálni a bejegyzéshez, ez a 180 képviselje a jövő izgalmait, és azt, hogy nem tudhatom mit hoz a következő dobás: nem ígérhetem, hogy a 2018-as terveket meg tudom valósítani, de rengeteg dolgot építettem tavaly is, remélem ez idén is így marad!

A bejegyzés trackback címe:

https://morenbve.blog.hu/api/trackback/id/tr213596807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása