Újra Csömörön jártam
2017. december 20. írta: moren

Újra Csömörön jártam

Hosszú idő után újra elővettem a hévpályámat, amit a közös munka miatt június óta nem nyitottam meg, és elutaztam Csömörre kicsit építgetni. Leginkább házsorokat készítettem a Vasút soron és a Major úti átkelő környezetét szépítgettem, majd az állomás utcáját is. Nézzük először képről-képre, hogy mi minden módosult:

1borito.jpg

Levente kolléga parasztelosztó csomagjából is használtam fel egy táblát, Csömörre érkeztünk, végre kezd egy igazi településre hasonlítani

Árpádföldön és Szabadságtelepen azért egy kicsit elrugaszkodtam a valóságtól és egy egyedi (de elég gagyi) villanyoszlop-sorral rondítottam az Árpádföldi utat, illetve új lejáratot készítettem az utasok számára, amit a vágányokon keresztül érhetnek el. Viszont követem az aktualitásokat is, így a nemrégiben feltűnő hév táblákat is beépítettem, sajnos azóta nem jártam erre a valóságban, így véletlenszerű helyekre kerültek ezek a táblák.

2.jpg

Ez már egy másik, nappali szolgálat háttere lesz, folyik már a szemem a szürreális pirkadattól. Itt látható az információs tábla és a régies lámpasor

3.jpg

A félkész lejáró. Természetesen ügyes volt a kivitelező és a bokrokon keresztül vezet az út a peronhoz, de a vonatból igen jól néz ki. 

4.jpg
Újabb elemekkel bővül a házpack, most már több, mint 15 féle kockaházam van. A kerítések kiépítésére még nem volt kedvem időm.

5.jpg

 Ez már itt a kreatívan elnevezett Hév Állomás utca Csömörön, az alagútobjektum oldalsó kerítése miatt elferdítve kicsit. A kerítés és a ház egy objektum, itt kicsit lusta voltam már szétszedni a dolgokat. Érdekesen tudnak viselkedni a hosszabb objektumok, mégse tudok sosem dűlőre jutni felettük


6.jpg

Szabadságtelepre és ide, Csömörre is régi jellegű menetrend táblát tettem az új, kék, kivilágított, üveges verzió helyett ami hónapok óta villog Sashalmon talán kicsit hangulatosabb. Pár finomhangolásra azért így is szükség van még az állomás területén. Érthetetlen számomra, hogy az alapcsomagos pad miért kékül be állandó jelleggel

7.jpg

Ebből a nézettből szerintem nem sokan mondanák meg, hogy ez Csömör, de lesz ilyen verzió is, amikor itt várakozik majd a pótlóbusz. Háttérben a rakodó textúráját is cseréltem a sima egyszínű sárgáról kicsit összetettebbre. A drót face2 javítása is hátravan még

Ennyi 2-3 nap termése, de ezekben is találni bőven hibát. Első pályának viszont elég jól néz ki szerintem, ide vezet, ha kicsit nagyobb elvárásokat tűzünk ki: 2 év alatt sem fejeztem még be a pályát :D De a felén már túl vagyok, szóval ez a pálya sok másik saját elképzelésemmel ellentétben el fog készülni és ki lesz adva. Még pár dolgot megépítek (Árpádföldön pl a jobb oldal épületei teljesen hiányoznak), de innentől kezdve pár kockaház ismétlődni fog. Szerintem nincs olyan építő, aki ugyanazt a házat ne tenné bele többször a pályába, így is már hülyén érzem magam, hogy egy 5 kilométeres pályához kb 25 féle különböző textúrájú és formájú házat építettem meg. Messzebbi helyeken Krisz kockaházai is fel fognak tűnni, de nincs magyar OpenBVE-s pálya Krisz legendás házcsomagja nélkül, az is biztos. Viszont ha végre sikerül befejeznem az összes objektum megépítését, onnantól még rengetek meló vár rám, ami lehet, hogy nem kötelező, de sok pluszt ad a pályához.

Tegyük különlegessé a pályánkat!

Nézzük, mik ezek a plusz munkák:

Természetesen a teljes növényzet még hiányzik, de ez a könnyebb rész, amikor meglévő objektumokat helyezünk a pályába. Azért kíváncsi vagyok, hogy mennyivel fog romlani a játszhatóság, mennyi fps veszik el ennek a munkának köszönhetően? Majd kiderül, de ez nem fog gondot okozni nekem.

Mégpedig azért, mert nem egy csv lesz, hanem rengeteg. Fölösleges és unalmas munkának tűnhet, de a pályaépítésben mi nem unalmas? Szinte minden azzá válik egy idő után. Szóval ezen is végig fogom magam szenvedni. Anno, amikor hozzákezdtem a pályához az volt a célom, hogy egy kicsit hév járművezetőnek érezhessem magam, szóval mindenképpen oda-vissza járható legyen a pálya. Lehet, hogy 5-10 év múlva készül egy pályamegfordító, de én nem akarok addig várni, megépítem saját magam visszafelé is. Új élményekkel fogok gazdagodni, majd beszámolok azokból is. Sok ötletem van, aztán majd meglátjuk, hogy menyire gördülékeny lesz a folyamat élesben. Szóval ha oda-vissza megleszek, az már 2 csv. Innentől kezdődnek majd a különböző szolgálatok és variációk, amik még egyelőre ötletek, nem ígérhetem, hogy mind megvalósul:

Első kanyar Csömörre - (1): H9b-Csomor-F1-1 és (2): H9b-Cinkota-F1-2

A csv-k elnevezése a következőképpen alakul: Elöl a vonal neve (vagy csomag). Az első kiadás a H9 "b" része, mivel csak Cinkota és Csömör között ritkán közlekedik vonat, ezek az átszállós vonatok az Örsről, vagy az első/utolsó járatok. Utána az útirány lesz látható minden esetben. Aztán mivel nincs futár a hévekben, így a Winmenetrendből nem tudom lelesni forgalmi számokat (ha van egyáltalán a héven) így az F1 a menetrendszerinti első indulást jelzi itt. A 4:46-os lenne az F2, az 5:16-os meg az F3, még ha ez a valóságban nem így működik, de egyszerű utasként nehéz lelesni, hogy az a vezér, aki a 4:16-os indulással megy ki Csömörre, legközelebb ugyanebbe az irányba melyik vonatot viszi. Vagy ha a 907-554-908 megy ki Csömörre, akkor az egész nap a H9-et járja, vagy megy Gödöllőre is? Az utolsó kis szám az irányt mutatja, illetve a korábbi időpontot, hogy ezzel kezdjünk, ne a Cinkota iránnyal. Ennek a háttere lesz az a marsrobbanásos pirkadat, 4:16-os indulás, hajnal, minden szépség. Kevesebb jármű az utakon, kevesebb ember a megállókban. Cinkotán a tárolóról indulunk, ott kell előregurulni a kocsiszín mellett a Csömör/Gödöllő irányú peronhoz. Innen egyenesen mehetünk Csömörre. Ez a változat még nincs elkészítve. Másik irány ugyanez, kicsit megmelegszünk a forgalmi irodában és 4:29-kor indulunk vissza Cinkotára. Elvileg az Örsig megyünk, így Cinkotán átadjuk a vonatot a volánbuszhoz közeli peronnál (röstellem, de még nem tanultam meg Cinkotán a peronok számát), mivel a H8a nem most fog megépülni. 

Első kanyar Csömörre ködös időben - (3): H9b-Csomor-F1-1-kodos és (4): H9b-Cinkota-F1-2-kodos 

Szinte ugyanaz, mint az előző, csak majd összedobok valami ködös hátteret és használom a .Fog parancsot, Szabadságtelep után a mezőn nagyobb értékre állítva. Igazat megvalva negyed 5-kor még nyáron sem pompázik ilyen fényben az égbolt, mint a vörös hátteren, nyáron 6-ra jártam melóba és megfigyeltem, hogy pont fél 6-kor kap telibe a nap Kistarcsa irányában. Szóval ez a hajnali hangulatot talán jobban eltalálja, de kevesebb látszik a csodaszép objektumaimból. 

Napközben Csömörre - (5): H9b-Csomor-F?-1 és (6): H9b-Cinkota-F?-2

Ezt a verziót építem most és a jövőben ennek a menetnek lesz az eleje a H8a csomag Örs - Cinkota kiadás. (ami összerakja majd a teljes H9-et). Örs felőli vágányról indulunk, mintha épp felpattantunk volna a városból érkező szerelvényre. Ez a verzió azért izgalmasabb, mert kitérőn haladunk a felvételi épület előtt. A háttér ez a világosabb, ami a fenti képeken, több jármű, nagyobb élet, ha éppen úgy jön, akkor ott lesz a 174/175/92-es busz is valamelyik oldalt. Ezért még nem választottam időpontot. Készül egy Cinkota buszcsomag (ennek a része lesz az a 260-as a felső képen), kockajárművekkel, de az útra elmegy, nincs az olyan közel. Ebben lesz még kisvolvó, 412 és Conecto, majd random paranccsal változni fog, hogy melyik "jön" éppen a 92-n. Idézőjelben, mert állni fog. (bár a Trackfollowerrel csináltam már mozgó buszt a Csömör-Árpádföld útra, durva, ahogy kijön az M0-ás hídból :D) 

Vágányzári szolgálat - (7): H9b-Csomor-FV1

Semmi extra, a 6-os csv végét kicsit megvariálom és nem adjuk át a vonatot Cinkotán, hanem miután leszálltak az utasok, előregurulunk a visszaúthoz, mert Cinkota - Örs között pótlóbuszok fognak járni, így közelebb kell helyezkedni a pótlóbusz megállójához (92-es Kistarcsa irány Cinkota H megállóhoz). Itt is pár egyedi jármű fogja színesíteni a pályát, lesz Bobó kővonattal, világoskék 7700A-s H8 hévpótló kijelzővel, stb.

Szolgálati járat - (8): H9b-Csomor-szolgalati

Itt lehetne egyet futni Sztomi MX-ével is (vagy a csodaszép MIX-el, egyetlen dolog, amiért irigylem a csepelieket), ugyanonnan indulnánk, mint az 1-es csv-ben, természetesen nem kell megállni sehol, Csömörön meg az első vagy a 3. vágányra érkeznénk, mert a 2.-on ott állna mondjuk egy menetrendszerinti. Lehet ezt variálni. 

Teher szolgálat - (9): H9b-Csomor-teher

Készítenék egy külön erre a célra szánt vonatösszeállítást Zsolt L VII szerelvényével talpfákat, vagy valami pályaépítéshez szükséges dolgot szállítunk ki Csömörre, útközben valahol random ledobunk pár embert, így csak ott kellene megállni, "a pályán dolgoznak" jelzéssel ellátva a szakaszt

Növényzet nélküli verzió - (10, 11): H9b-Csomor-F?1-NN

A 3-4-es csv változata növényzet nélkül, ha nagyon akadna növényzettel, a visszafogottabb lehetőséggel rendelkezők számára.

HMMSIM verzió

Természetesen gondolok a telefonosokra is, így valamikor kiadnám Hmmsim kompatibilis módon is a játékot. Ebben támogat Träger Andris leírása, de ha mégsem marad időm, akkor segítséget kérnék Gerencsér Róberttől. 

 

Szóval ezek a nagy tervek, amikből majd meglátjuk, hogy mi alakul ki, sajnos az se kizárt, hogy megint csak 3-4 hónappal később térek vissza ide, mert a 120-as fontosabb projekt, de jó lenne már kiadni egy pályát és ezzel szerintem Levente is így van, aki szépen halad a Ligetessel, de neki is sok szabadidejét megöli a közös munka. De azt megígérem, hogy nem akarok semmit összecsapni, ezért egy kis türelmet kérek attól a 3 embertől, akit érdekel ez a H9. Közben amint elkészül egy-egy objektumcsomag (most is legalább 3 készül), vagy valami egyéb, akkor azt azonnal elérhetővé teszem. 

Jobb minőségű illetve további képekért ajánlom a Face oldalamat, amit csak erre a célra használok, de már 24-en lájkolták :D LINK

A bejegyzés trackback címe:

https://morenbve.blog.hu/api/trackback/id/tr4913512547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása