Ív és kitérő csomag - letölthető a Rail pack!
2017. november 04. írta: moren

Ív és kitérő csomag - letölthető a Rail pack!

Hosszú idő után leporoltam a régi laptopomat, amit már körülbelül csak 1 dologra használok, de az annál hasznosabb: a Switch-re. Ma is így tettem, mivel szükségem volt pár kitérőre, így feladatomat kicsit megnövelve jó pár órával elkészítettem ezt az újabb újabb csomagot, ami reményeim szerint sok játékosnak jól jöhet. Figyelem, a csomag nem teljes, de így is próbáltam sok mindent beletenni. Összesen 56 b3d fájlt tartalmaz különféle kitérőkkel, ívekkel, több lehetséges blokkhosszra és vágánytávolságra. 

LETÖLTÉS

objectviewer_2017-11-04_01-31-47-736.jpg

A csomag tartalmaz egy Leírás txt-t, amiben minden hasznos információ megtalálható, de ejtek még pár szót az objektumokról itt is. Először is a jól megszokott 25 méteres blokkhosszra készült ívek mellett megtalálható 5 méteres egységre készítettek is, amit a 120A-n használunk. Ezeket Benderrel szenvedtem ki, viszont még nem tökéletesek, mivel csak felsővezetékkel rendelkező íveket tartalmaz a csomag, illetve ez a felsővezeték is a Benderrel lett meggyűrve, így nem szögletes, hanem a sínszálakhoz hasonlóan ívelt. Mivel 5 méterenként rakja le a program az objektumokat (amikor .Rail-ként használjuk fel ezeket), így 5 méterenként "törne meg" a felsővezeték is, ami ugyancsak nem valósághű. Gondolkoztam és az igazán maximalisták részére az az ötlet jutott eszembe, hogy külön kellene szedni felsővezeték nélkül ezeket az 5 méteres íveket és külön b3d-be a 25-ös blokkhosszról kimásolt felsővezeték objektumokat (hasonló ívekről), majd ezt az igazi mazochisták 25 méterenként beleírhatnák a csv-be, vagy keresni lehetne valami .Pole parancsot. Ezzel ma már nem akartam fárasztani magam, így nem próbáltam belerakni ebbe a csomagba.

Hogy pozitív hírem is legyen, Träger Andris javaslatát megfogadva az összes felsővezetékes b3d-t átírtam egyesével, mégpedig a face parancsot face2-re cseréltem, így minden irányból látszódnak a vezetékek. Ha valaki a már meglévő íveit ugyanilyen módon szeretné feljavítani, akkor megéri használni hozzá a jegyzettömbben a Csere funkciót, sok időt és életkedvet lehet spórolni vele. 

objectviewer_2017-10-30_00-15-52-676.png

Az egyszerű kitérők közül is több változat megtalálható, készítettem 4 méteres vágánytávolságra rövidebb, 25 métereseket (ezeket használom a H9-en), és 50 métereseket is, vigyázni kell velük viszont, mert középen található az origójuk, így nem egészen arra a helyre kerülnek, ahova szeretnénk őket. Még nem jutottam oda, hogy kijavítsam a H9 hibáit (villódzó sínek), de első látásra úgy sejtem, hogy készítenem kell majd egy 12.5 méteres egyenes sín objektumot is, hogy ahol az üres Railtype kezdődik, de még nem ér el a kitérő objektum, ott le tudjam fedni a megmaradó részt. Ezeket a hibákat úgyis orvosolni fogom, mivel a packokat leginkább én használom, a saját pályáimnak a részei, így előbb-utóbb működőképesek lesznek. Csak ugye nincs elég idő semmire. 

Csináltam külön 5.6 méteres távolságra is kitérőket, mivel alapvetően ezek hiányoztak nekünk a 120a-ba. Ha valaki ezeket olyan módon szeretné használni, hogy a vonatunk kövesse a kitérőt (szóval nem egyenesen haladnánk), akkor a b3d-ket megéri megnyitni txt-ben, mivel a Switch-el készített objektumok elején sok adat megtalálható, így pl. a Radius is.

Másik nagy eleme a csomagnak az angolváltók, amiket már a fáradtság miatt csak 5,6 méteres távolságra csináltam meg, a 4 méteres kimaradt. (pláne a felsővezeték nélküliek, de a dízelüzemű pályák a gyerekeknek valók, oda meg minek angolváltó :D) Ez is ugyanúgy fontos eleme lesz a 120a pályánknak, mivel a Százlábú utáni váltókörzetet már egyenes irányban tesszük meg, így össze kellett érnie az angolváltóknak, sajnos amiket Levente szerzett valahonnan és épített már be a pályába, azok nem ilyen távolságra készültek, viszont a Keletiből kifelé tökéletesen megfelelnek, én már hozzájuk nem nyúlok, az is biztos :D

Szóval nagyjából ennyi, olvassa el mindenki a Leírást és remélem hasznos lesz ez a csomag, talán kevesebbet kell ezek után mazsolázni a meglévő pályákból az ívek után. Szerintem amint visszatérek a hévemhez, készítek olyan V alakú függesztőket, amik szükségesek lesznek oda, a csomag terveim szerint folyamatosan frissülni fog. Jó játékot kívánok mindenkinek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://morenbve.blog.hu/api/trackback/id/tr413170702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása