Na ezt az életben nem fordítjuk meg pluginnal!
2018. január 10. írta: moren

Na ezt az életben nem fordítjuk meg pluginnal!

Úgy gondoltam, hogy új bejegyzést nyitok a pályamegfordítási tapasztalataimnak, mivel az előző bejegyzés elég hosszú és részletes (így kicsit unalmas is) lett. Itt már tényleg csak új dolgokat szeretnék jelezni, és leginkább a fejlesztőknek és pályaépítőknek szólna. Träger Andris már régebben elgondolkozott egy pályamegfordító plugin megtervezésének, amihez szeretnék segítséget nyújtani neki. Nagy szükség lenne egy ilyen programra, mivel nem hiszem, hogy sokan neki fognak állni az én módszeremmel a pályáiknak, elég egyszer végigszenvednünk magunkat a pályaépítés hosszú és fáradtságos munkáján. Viszont egy kicsit előrelátó építkezéssel lehetőséget teremthetünk annak, hogy egyszer ezzel a pluginnal ténylegesen meg tudjuk fordítani pár óra alatt a pályánkat. 

Ahány építő, annyiféle pálya, annyi stílus, így elég nehéz lehet egy egységes plugint megírni, így törekedni kell a parancsok egyszerűsítésére. Én a hőskoromtól eltekintve Wall és Pole (Dike) parancsokat az életben nem használtam, ezekre jó a Ground, viszont a Rail-t (~Railstart, Railtype) nem csak sínek esetében veszem elő, hanem íves objektumoknál is, amiket a Benderrel gyártottam le. Ha más is így jár el, akkor nagyon fontos, hogy már az első iránynál elkészítsük az adott objektumunkat mindkét előjelű Radius-szal, magyarán mint a Railtype-ok esetén van 250-es ívünk jobb és bal irányba, így egy adott peront is mindkét irányba bele kell tenni, máskülönben így járunk:

3_1.jpg

Ezt egy plugin az életben nem javítja ki. Csömör irányban valahol +5.9 métert adtam meg ennek a "sínnek", szóval a Railstart 1 egy peron igazából, viszont akkoriban olyan peront építettem, aminek az origoja nem középen van, hanem a 0-ás sín közepénél, hogy egyenes állomásokon egyből a helyére kerüljön. Ez visszafelé már nem -5.9-nél lesz, mert aszimmetrikus az objektum. Szóval már alapból két változatot kell ebből gyártani és lehetőleg jelölni, hogy ezek összetartoznak. Nálam ez a jelölés a következő: Csömör irányban ez a 41-es Rail, Cinkota irányban meg a 141-es, szóval Csömör felé csak 100 alatti indexszámokat adtam meg, visszafelé meg a párjának a +100-as a száma. De számos ilyen objektumunk és parancsunk lehet, csak ha a sima ívet is nézzük, itt Csömör irányban 209-es az ív, visszafelé meg -209, mindkettőhöz teljesen más Railtype tartozik. 

Szóval nekiálltam újra Benderezni, így a régebbi hibákat is kijavíthattam, (pl a fű textúrája túl sokszor volt behívva, mert eredetileg csak 1 méteres darabot használtam nyers b3d-nek, így a Bender 25 darabból állt össze, ez most 5 méteres és 5 darab. A textúra szebb lett, és jobban is illeszkedik - következő kép)

4_1.jpg

Hátránya, hogy a nyers b3d-t itt is 2 féle változatban kell megépíteni, mert ez is egy aszimmetrikus szakasz, de ha erre az első építés során gondolunk, akkor rutinból gyorsan el tudjuk készíteni a fordított változatát, mint hónapokkal/évekkel később újra rájönni, hogy ez a rész hogy is volt anno. Szerencsére azóta fejlődött a Bender tudásom, és így az eredetit is ugye javítva kb 1 óra alatt megszerkesztettem mindkét változatot Szabadság térnél, amit az is nehezít, hogy vhol a perontól egy teljesen más ívet adtam meg. Szóval ha innen nézzük, akkor a bejárat -240-es radius, onnantól meg valami -209. Teljesen felesleges ilyen nehézségeket okoznunk magunknak, szerintem a Bender sem szereti ezeket az összevissza számokat, azóta kiadtam a Railpackot kerek ívekkel, megéri azokat használni. Ez a rész nálam 3-4 db 25 méteres Freeobj parancsból áll, amit 25 méterenként helyeztem a pályába, egyik irányban 243-244-es indexszámmal, Cinkota felé ez a 253-254. Ezeket is csak manuálisan tudjuk megfordítani, mert a plugin ugyanazt a Freeobj indexszámot tenné vissza ellenkező X tengely irányban és +/-180 fokkal. Természetesen az esetek 95%-ban ugyanaz az objektum kell visszafelé is, pl jobbra a lassújel jelző mindkét esetben ugyanaz a Freeobj indexszám alatt működik. De a Structure-nál megéri valahogy jelölni magunknak, hogy mely indexszámokhoz kell ellenkező irányú párt készíteni, pl egy ív esetében, vagy óralap, közúti forgalom, stb esetén. 

Készítettem még egy gyorsan összecsapott, csak a tájékoztatást bemutató videót a Sólyomvár pálya megfordításáról is, ahol felvettem 3 és fél óra munka eredményét. A működő jelzők parancsait (pl SigF, Section) sem lehet megfordítani, mert olyan jelzés hívható ezekkel elő, ami "átvilágít" az objektumon, így az ellenkező irányból is fénylik. 

Az Erdőépítővel szégyenszemre még mindig nem ismerkedtem meg, így az azzal képzett Include-okat sem ismerem, hogy azokat egyáltalán lehet-e forgatni (úgy gondolom, hogy nem), így most látatlanban azt mondom, hogy aki még levegőt is Erdőépítővel vesz pályaépítés során, az készítse el visszafelé irányba is az include-ot, amikor a simát csinálja, (mint a Rail-nél). A jövőben nagy segítséget fog nyújtani neki ez a pár lépés. 

Ha már include, lassan nekem is neki kell állnom az Options és Structure egységesítésére és külön mappában tárolni ezeket, mint ahogy a nagyok is csinálják. Több előnye is van, ha a csv-nk csak egy hivatkozás több másik darabkára, amiket egyszerre meg tudunk nyitni, így pályaépítés során nem kell felgörgetni egy-egy új objektum bevitelénél, és az a veszély sem fenyeget, hogy az egyik irány esetén véletlenül kihagyunk valamit a Structure-ból, ami a másik irányban meg van adva.

A bejegyzés trackback címe:

https://morenbve.blog.hu/api/trackback/id/tr2013564631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása